Tuşba Belediyesi Zabıta Ekipleri Ramazan Ayı Öncesi Denetimlerini Artırdı 26 Şubat 2025, 16:23
Tuşba Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte gıda güvenliği ve halk sağlığı konusundaki denetimlerini sıklaştırdı.
Tuşba Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte gıda güvenliği ve halk sağlığı konusundaki denetimlerini sıklaştırdı. Yurttaşların sağlıklı ve güvenilir gıdaya erişimini sağlamak amacıyla başlatılan sıkı denetimler, ilçe genelindeki tüm gıda üretim ve satış noktalarını kapsıyor.
Kapsamlı Denetimler Tüm Hızıyla Sürüyor
Zabıta ekipleri, özellikle Ramazan ayında tüketimi artan ürünleri üreten fırın ve pastaneler başta olmak üzere, gıda sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmelerde detaylı kontroller gerçekleştiriyor. Denetimlerde işletmelerin genel hijyen koşulları, çalışanların kişisel temizliği, ürünlerin son kullanma tarihleri, fiyat etiketlerinin görünürlüğü ve doğruluğu ile ürün gramajları titizlikle inceleniyor. Kurallara uymayan işletmelere önce gerekli uyarılar yapılırken, ihlallerin tekrarlanması durumunda cezai işlem uygulanıyor. Bu kapsamlı denetimler, hem tüketici haklarını korumayı hem de dürüst çalışan esnafın hakkını gözetmeyi amaçlıyor.
"Halkımızın Güvenli Gıdaya Erişimi Önceliğimiz"
Konu hakkında açıklamalarda bulunan Tuşba Belediyesi Eşbaşkanı Hanım Akkoş, Ramazan ayı öncesi denetimlerin özellikle artırıldığını vurguladı. Akkoş şunları söyledi: "Halkımızın güvenli gıdaya ulaşması için çalışmalarımız aralıksız devam etmektedir. Yaklaşan Ramazan ayı vesilesiyle de Zabıta ekiplerimiz, denetimlerini artırdı. Göreve başladığımız ilk günden itibaren işletme denetimlerini sıklaştırarak hem halkımızın yaşam standartlarına katkı sunmak istedik hem de esnaflarımızda sorumluluk bilinci inşa etmeye çalıştık."
Denetimlerin Olumlu Sonuçları Görülmeye Başlandı
Eşbaşkan Akkoş, denetimlerin olumlu sonuçlar vermeye başladığını da sözlerine ekleyerek şunları kaydetti: "Bu gayretimizin olumlu sonuçlarını görmeye başladık. İlk dönemlerde ürün gramajlarında yaşanan problemlerin ve hijyen noktasında tespit edilen eksikliklerin giderildiğini, esnaflarımızın bu konuda olumlu bir gayret içinde olduklarını görüyoruz. Halkımızdan da bu yönde olumlu dönüşler alınca, çalışma azmimiz artıyor ve mutlu oluyoruz."
Eşbaşkan Akkoş açıklamasını, "Bu vesileyle tüm halkımıza şimdiden hayırlı, bereketli, sağlıklı bir Ramazan ayı temenni ediyoruz," sözleriyle tamamladı. Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte artan gıda tüketimi ve özellikle iftar sofralarında yer alan ürünlerin güvenliği konusunda Tuşba Belediyesi'nin bu girişimi, yurttaşlar tarafından memnuniyetle karşılandı. Denetimlerin Ramazan ayı boyunca da aynı titizlikle devam edeceği belirtildi.
DIĞER HABERLER
-
Tuşba Belediyesi Edebiyat ve Kitap Günleri: 40 yayınevi Van'da buluşuyor
11 Haziran 2026, 15:42 -
Şemsibey’de halk istedi çevreye zarar veren iki ahır yıkıldı
10 Haziran 2026, 16:23 -
Eski Van Evleri’nde çimler biçildi alan düzenlendi
09 Haziran 2026, 13:05 -
Altıntepe ve Kalecik mahallelerinde metruk yapı ve ahır yıkımları tamamlandı
08 Haziran 2026, 16:24 -
Tuşba Belediyesi’nden meslek hastalıklarına karşı erken teşhis önlemi
08 Haziran 2026, 13:47 -
Tuşba Belediyesi’nde ‘Etik Davranış İlkeleri’ eğitimi: ‘En büyük sorumluluğumuz şeffaf ve adil yönetim”
08 Haziran 2026, 09:34 -
Tuşba Belediyesi’nden Dünya Çevre Günü’nde “Ekokırım” tepkisi: 'Halkın zehirlenmesine geçit vermeyeceğiz'
05 Haziran 2026, 16:20 -
Tuşba Meclisi'nde ekoloji ve yaşam hakkı mesajı
05 Haziran 2026, 10:40 -
Ermişler Mahallesi’nde heyelan sonrası yol güvenliği sağlandı
03 Haziran 2026, 15:49 -
Tuşba Belediyesi Meclisi: ATM alanları için İmar Komisyonu devreye giriyor
03 Haziran 2026, 14:14
